Скільки суперечок на тему, що важливіше: граматика чи лексика!
Сперечаються учні, викладачі, лінгвісти, вчені. Усі в пошуках правди, що ефективніше і швидше приведе до успіху: граматика чи лексика?
На що ж ми повинні звертати уваги більше під час занять?
Пропоную розглянути це питання детальніше)
Аргумент за граматику:
знаючи одне правило, можна побудувати велику кількість речень, чи не так? Так, наприклад, відомо мені, що Have you ever - це про мій великий життєвий досвід, тому - говори скільки завгодно! До речі, саме тому основна зосередженість більшості учнів - граматика, так чи інакше замаскована і приправлена різноманітними соусами.
Аргумент за лексику:
однак, як будувати речення без слів? Отож бо, парою десятків слів цілком можна обійтись в якійсь нехитрій ситуації. Запитайте перехожого у Лондоні: Metro? - бажано при цьому виглядати розгубленим. Вас зрозуміють і без всякої граматики. Знання навіть сотні граматичних структур без необхідних для того слів не допоможе.
А от коли контексту мало, ось тут і приходить на допомогу граматика:Tickets! І про що це ? Це я комусь нагадую, що потрібно купити квиток? Або контролер в автобусі просить пред'явити квитки? Без граматики не розібратись...Саме тут і починається взаємозв'язок граматики і лексичного запасу. Чим наповнювати граматичні структури(Have you ever... що?), якою лексикою? Яким чином пов'язувати між собою слова, за яким правилом? Гадаю, абсолютно неможливо розглядати граматику окремо від лексики, між ними тісні родинні зв'язки!)))
А що з цього приводу гадаєте ви?
|